Fínsko-Švédsko / EHT
EHT / Karjala Cup 2011
13.11 o 16:00
Hartwall Arena, Helsinki__________________________________________
Fíni začali Karjala Cup trochu rozpačito,ked prehrali s Rusmi 2-1sn a daleko zaostávali za svojimi možnosťami. Svoju silu predviedli dnes (12.11),ked sfúkli Česko 4-0. O všetky goly sa postarala prvá päťka,ktorá bola ako "utrhnutá z reťaze". Veľmi dobre zachytal aj golman Hovinen,ktorý zneškodnil niekoľko veľmi dobrých šancí Čechov. Fíni môžu ešte skončiť na domácom turnaji na prvom mieste,no musia sa spoľahnúť na Česko. V prípade,že český výber si na obed poradí s Rusmi,Fíni budú mať osud vo vlastných rukách a o motiváciu tak bude postarané.
Švédsky výber sa na úvod EHT hľadá. Mužstvo "Tre Konor" prehralo v prvom zápase s Českom 2-5,pričom svoj deň nemal hlavne golman Wesslau. V druhom vystúpení prosti Rusku,bol výkon Švédov o čosi lepší no na body to nestačilo. O výhre "Zbornej" rozhodol v úvodnej tretine Radulov,ktorý dvakrát skoroval. Zápas nakoniec skončil 1-4,no Švédi nezachytili hlavne prvú čast hry.
Pravdepodobné zostavy:
Hovinen / Rämö - Niskala, Vatanen, Välivaara, Lajunen, Puistola, Väänänen, Kukkonen , Jaakola - Pesonen, Immonen , Granlund - Peltonen , Kontiola, Aaltonen - Enlund, Wirtanen, Pyörälä - Komarov, Kuparinen, Joensuu - Pihlström
Wesslau / Gustafsson – Petrasek, Kronwall, Karlsson, Brodin, Dahlbeck, Fernholm, Fast, Harju, Bäckman – Hannula, Persson, Andersson – Zackrisson, Warg, Thörnberg – Danielsson, Järnkrok, Jämtin – Sundh, Falk, Hjalmarsson.
Myslím,že Fíni o poznanie lepší káder a v tomto zápase by mali bodovať naplno. Silnou zbraňou sú aj presilové hry, v ktorých vynikajú hlavne Immonen s Niskalom. Na druhej strane Švédi nemajú zlý mančaft,no Tri korunky sa snažia dať šancu aj mladým a práve týmto hráčom chýbajú skúsenosti a občas aj kľud pri rozohrávke či zakončení. Verím,že posledný zápas na turnaji domáci zvládnu a vyhrajú.

Janne Niskala
_______________________________________________
Výhra Fínska
1,8Immonen dá gol
2,6_______________________________________________

